Jag minns alla gånger jag har vunnit något. De flesta gångerna var på varma solsemstrar och vinsterna var belgiska våfflor och medaljer i plast. Vinster behöver dock inte alltid vara i form av något materiellt, att Leah är min hund känns som en av de största vinsterna i mitt liv. Visserligligen var det ingen tävling att få köpa henne men då det är så mycket som måste stämma i livet för att kunna köpa en hund så känns det som en vinst. Jag vinner mycket sällan något i anordnade tävlingar, och jag är sällan med och tävlar. Däremot är min mamma som en vinstmaskin. Det räcker med att hon klickar in sig på en tävling så har hon vunnit. Förra veckan vann hon två gånger, den ena gången var vinsten ett halsband från Drakenberg Sjölin, där mamma taggat mig. Det gjorde att när hon vann, så vann jag också ett halsband. Tanken bakom halsbandet är att man kan ha det i håret som en midsommarkrans eller som ett halsband. Tack mamma för att jag fick vara med och vinna & Tack Drakenberg Sjölin för det vackra halsbandet!
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej