ÄNTLIGEN är det mars! Älskar att kunna säga att det är vår (trots att vädret inte är på topp). Gjorde min sista tenta för detta år i slutet av februari och det känns otroligt skönt att kunna se ett slut på högskolestudierna. Visserligligen är kursen jag läser nu utvecklande och intressant så glädjs åt det lilla skolarbete som är kvar. Allt går fort just nu och allt jag har framför mig är saker jag ser fram emot. Såg på min nedräkningsapp att det endast är 60 dagar kvar. SEXTIO DAGAR! Det pirrar i magen!
 
Vardagarna spenderar jag åt att (hör och häpna) träna sex dagar i veckan med Emil. Han lyckades få med mig till gymmet för två veckor sedan och nu blir han inte av med mig ;) Jag hade bokstavligen inga muskler att tala om när vi började så det är väldigt roligt att se det är små bulor i armarna som växer fram och att magen hårdnar. Får se om det är något jag fortsätter med när jag bor i USA. 
 
Fick ett mejl av min värdmamma i förrgår där min LCC (min kontaktperson från Cultural Care i USA) hade ett schema med de aktiviter som au pairerna i New York state kan delta under de kommande månaderna. En aktivitet var att åka runt i New York city, äta mat och lyssna på musik den 14 maj. För att kunna delta behöver man dock en biljett och de tar slut väldigt fort, men så har min värdmamma bokat en biljett åt mig då hon trodde att jag skulle tycka att det vore roligt. Blev så glad när hon sa det, väldigt omtänksamt gjort! 
 
Mockberg, Smycka
Har även investerat mig en ny klocka, älskar den minimalistiska och stilrena stilen! 
 
Boken jag läser just nu, har dock inte läst mer än några kapitel men med tanke på att det är Denise Rudberg som är en av författarna så kan den ju inte vara annat än bra.
 
Attitude, Din Sko
In love! Inget jag behövde men ack så fina. Funderar dock på hur sjutton jag ska få med mig mina skor, räknade att jag har elva par exklusive gummistövlarna så får nog ha en separat reseväska eller prioritera de som är viktigast... svårt! Haha. 
 
 
 
Gällande uppdateringen på bloggen så kommer det fler inlägg nu när avresan närmar sig. Känner att min vardag just nu inte är spännande så uppdaterar när det sker något intressant. Jag kommer skriva om min vistelse på ambassaden som är på tisdag nästa vecka. Längtar även till jag kan ta fler bilder i utomhusmiljö så att bloggen blir lite färggladare!

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej