Jag är inte den som blir irriterad lätt (om vi bortser från mitt morgonhumör när mamma är inom fem meters avstånd) men att göra visumansökan slår nog allt. Klockan elva imorse började jag med ansökan och var nästan klar med alla steg klockan ett då jag fastnade för att de behövde ett foto. Fort tog jag en bild och laddade in den i datorn och tror ni inte min ansökan loggats ut på grund av att jag varit oaktiv förlänge? Jodå! 

Vi spolar fram till klockan nio på kvällen. Jag har då information om att jag kan återuppta min ansökan med hjälp av ett nummer. Jag lyckas logga in igen och ser att jag måste börja om från början ändå. Jaha grattis Elin! En och en halv timme senare är allt klart och jag bestämmer mig för att skriva ut ett foto på mig (som jag måste ha med mig till ambassaden) på fotopapper. Skrivaren som skrivit ut papper helt felfritt under dagen bestämmer sig då för att skriva ut min panna på ett papper och resten av huvudet på det andra. Det är här jag tappar humöret och svär irriterat åt skrivaren. Det hjälper inte. Jag byter då fotopapper och magiskt så fungerar det (bör tillägga att detta är en halvtimme senare). Nu klockan elva är nästan allt inför mötet på ambassaden klart som sker den 8:e mars klockan 10:30 (som är helt otroligt att jag lyckades boka med dagens otur). 
ambassaden, amerikanska ambassaden, möte, visum, visumansökan,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Helen

06 Feb 2016 21:36

Stackare.......😜😜😜😜

Kommentera

Publiceras ej