Jag hade skickat mitt mejl till familjen som mitt hjärta slår lite extra för och dagen blev till en lång väntan. Många tankar hann snurra i mitt huvud, tänk om de hittat en annan Au pair? Vad gör jag om de inte längre är intresserade? och hoppas jag inte lät dem vänta för länge. Med en nygjord kopp jordgubbste i handen kom mejlet som började med "That's great news!". Jag blev med ens lite berörd och så himla glad att de fortfarande är intresserade och vill lära känna mig ännu mer. Familjen jag valde bort var Match 14 på grund av att Match 13s livsstil passar min personlighet bättre och att jag fick en bra kontakt med barnen och föräldrarna de gånger vi pratat med varandra. 
 
Nu håller vi på att försöka få våra profiler matchade igen och det visade sig vara svårare än tänkt. Igår släppte Match 14 min profil så jag hamnade i matchningspoolen så Match 13 kunde ta den, men då hann en annan familj före att matchas med mig. Nu väntar vi på att 24 timmar ska gå (det är klockan sex ikväll) så jag kan ta bort matchen men jag får inte ta bort matchen förens jag vet att Match 13 är online på sitt konto (så att ingen annan familj hinner matchas med min profil igen) så vi håller på att planera en lämplig tid. Mamman i familjen ringde CC och frågade om inte de kan matcha våra profiler "behind the scenes" men det går tydligen inte. Rätt omständigt! Så nu hoppas vi att det går bättre att matcha våra profiler ikväll ;)

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej