Stel som en pinne låg jag i sängen och väntade på att alarmet på mobilen skulle starta. Jag sträckte ut min arm och mobilskärmen lös upp med siffrona 02:14. Det var två timmar kvar till jag skulle upp och det innebar två långa timmar då det inte fanns en skymt av John Blund. 
 
Vid klockan 05:21 rullade tåget iväg från Jönköping resecentrum, mellanstopp i Falköping på en timme och sedan på tåget igen. Vid halv tio var jag i Stockholm och hade ingen aning om hur jag skulle ta mig till ambassaden. Det visade sig dock vara lättare att hitta busshållsplatsen vid Centralen än jag hoppats på, då den låg precis vid utgången. En minut senare kom buss 69 som även en hel förskola skulle med. Barnen lät som en hejarklack till en avgörande match och argumenterade om hur de skulle få mer plats på bussen: Kan vi inte kasta ut alla vuxna så vi barn får mer plats? Ja vilken bra idé! Svarade kompisen. Efter en kvart var jag framme och ambassaden låg precis vid busshållsplatsen. Det fanns två köeer vid ingången, en för non-immigrants och en för immigrants och det tog mig ett tag innan jag förstod vilken kö jag skulle stå i, då jag inte såg skyltarna förens jag köat i fel kö i tio minuter. Väl i rätt kö stod det en tjej framför mig som jag började prata med och som gjorde mig sällskap under hela besöket. Efter en timmes köande fick jag äntligen gå in, men först skulle jag visa passet, ta av mig jackan, visa innehållet i väskan samt skosulorna. Sedan inne i entren fick jag lämna min mobil för att gå vidare till själva ambassaden där intervjun hölls. Vid dörren stod en man som gav mig en nummerlapp, efter en minuts väntan blev mitt nummer kallat och en kvinna kontrollerade att jag hade med mig alla papper. Sedan fick jag sätta mig igen och vänta på att mitt namn skulle bli uppropat. Efter tio minuter var själva intervjun som bestod va tre frågor: Hur många barn jag ska ta hand om? Om jag tycker om min värdfamilj? Vad jag ska göra efter året som au pair? Sedan var intervjun klar och personen som intervjuat mig sa att mitt visum har blivit godkänt!
 
Besöket gick väldigt smidigt och jag begav mig in mot innestaden igen. När jag skulle starta min mobil som jag var tvungen att stänga av vid ambassaden så glömde jag min pin-kod och lyckades låsta den. Begav mig därför till närmsta tre butik och låste upp den, besökte Lush för att införskffa badbomber till vårt badkar, Åhlens där de har Kiehls shampoo Tea tree oil (Love it!) och Head Spot för att investera mig ett bra balsam (Redken Extreme, rekommenderas). Då jag inte vill köpa på mig allt för mycket när jag ändå ska flytta snart så gick till ett ställe där man kunde se havet och njöt av staden. Vid kvart över fyra gick tåget hemåt igen och vid åtta var jag i Jönköping. Tappade upp ett bad med en av badbomberna i och såg Parneviks för att sedan däcka i sängen. 
 
P.S. Blir galen på att alla bilder jag publicerar blir i dålig kvalité - vilket de inte är då de är fotograferade med systemkameran - så ska försöka hitta en lösning på detta!
 
 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Cajsa

16 May 2016 15:33

Hej! Vilken kö är den rätta kön?🙈

Kommentera

Publiceras ej