"Det känns som att dagarna är dominobrickor och när man puttar en dominobricka faller följande brickor i rasande fart." 
 
Tänkte börja med en serie av inlägg, ett när det är 30 dagar, 20 dagar och 10 dagar kvar. Idag är det 40 dagar kvar och sakta börjar jag inse vilken stor förändring jag kommer att göra i mitt liv. Jag fikade med en vän nu i veckan och hon sa att det kommer att vara en "Livet innan resan" och "Livet efter resan". Dagarna jag räknar ner är dagar som är slutskedet av denna tid, en tid jag inte kommer att få tillbaka när jag kommer hem igen. Min vardag som den ser ut nu kommer aldrig att bli den samma och mycket kommer att ha förändrats. Emil kommer att flytta in i mitt rum när jag flyttar ut, det innebär att denna flytten är också flytten ut ur mitt hem och mitt rum kommer aldrig bli mitt igen. Gymmet jag tränar på med Emil kommer att lägga ner, så dagarna där kommer aldrig tillbaka. 
 
I serien kommer jag ha följande tre frågor som jag svarar på: 
Hur känns det? 
Det känns som att dagarna är dominobrickor och när man puttar en dominobricka faller följande brickor i rasande fart. Vissa dagar vill jag stanna upp och hinna andas, andra dagar följer jag med i dominobrickornas fart. Jag är så otroligt glad över att jag tagit chansen att få uppleva livet som au pair och jag tror inte att jag kommer ångra det. Livet som au pair är inget jag kommer att förlora på, snarare vinna mängder av upplevelser, få nya erfarenheter, utvecklas och träffa nya människor.
 
Vad har jag tänkt på?
Jag har börjat inse hur nytt allt kommer att vara, på Pressbyrån vet jag rutinerna, vart alla saker ligger och hur jag ska arbeta. Mitt jobb som au pair kommer vara helt nya rutiner och en ny arbetsplats som jag desutom kommer bo på. Jag kommer nog uppleva det lite jobbigt i början innan jag kommer in i det, då den enkla vetskapen om hur jag rengör kaffemaskinen på Pressbyrån eller vart jag hittar rengöringsmedlet ger mig trygghet.
 
Vad har jag gjort det senaste?
Jag fikar väldigt ofta med min vänner, tränar och kramar om Leah extra mycket. Sett en dokumentär om Berlinmuren och läst Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. Har även börjat lyssna på:
Zara & Noels podcast - Den fantastiska resan
Emil Berg - Britney
Peg Parnevik - Ain't no saint
Timo Räisänen - Viking                 (Hyllning till Ted Gärdestad)
Hov1 - Kärleksbrev
Danny Saucedo - Hör vad du säger men har glömt vad du sa
 
Fick även tummen ur och beställde hem boken Swedish Traditions till mina värdföräldrar och Mandalaböcker till barnen :)

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej