Jag är den som inte gillar att gå upp tidigt på morgonen om jag inte har något inbokat. Idag var det en tidig morgon med en hälsounderöskning på schemat. Med en kopp vanlijte i handen och bloopers på The Vamps rullandes i ipaden njuter jag en trevlig morgon tills jag inser att Wetterhälsan har två mottagningar. Vilken mottagning var det jag skulle till? Jag hade varit på mottagningen i City när mötet bokades men det var på A6 som tuberkulostestet gjordes. Panikartat loggar jag in på 1177 för att se om det står något där. Det gör det inte. Jag ringer till vårdcentralen. Där pratar en robotröst och ber mig om saker som tar alldeles för lång tid. Tiden jag nyss haft är försvunnen och i brådska cyklar jag till Wetterhälsan på A6 och får domen om att det är till City jag ska. Tack och lov kunde en av personalen köra mig ner till City (tur eller vad?) och jag kommer fem minuter försent till undersökningen. En läkare börjar fylla i de fält som behövs på pappret och skrattar åt den information som USA behöver för att jag ska kunna bli Au Pair. Vi kontrollerar bland annat mina reflexer, puppillerna, blodtryck, hjärtat och basic information gällande vikt, längd, psykisk hälsa och vaccinationer. Tydligen är formuläret mer utförligt än de hälsoundersökningar som olika försäkringsbolag behöver här i Sverige. När undersökningen var klar körde personalen mig tillbaka till A6 så jag kunde cykla hem. 
 
Anledningen till varför jag inte visste vart jag skulle var dock för att jag inte hade fått ett sms där de informerat om vart och när jag skulle komma. Då jag nyligen bytt vårdcentral och inte registrerat mitt nummer så det blev fel i kommunikationen. Wetterhälsan vet dock hur man värdesätter kundrelationer, så trevliga, hjälpsamma och utför sitt arbete proffsigt (trots flummiga patienter a.k.a. Elin). 
 
R E K O M M E N D E R A R!
Aupair, hälsoundersökning,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej