Mamman i familjen hade bokat möte med mig klockan tjugo över nio igår. Jag hade ändrat min bakgrundsbild i datorn så att jag inte lyste som en blå smurf som under förra mötet och var redo för att få frågor. Mötet började och mamman gick rakt på sak:
"Jag läste din profil en andra gång igår och pratade med M under kvällen. Vi båda känner att du skulle passa som vår nya Au Pair och om du känner som oss är du välkommen att bo hos vår familj"
Jag sprack upp i ett super mega stort leende och visste knappt vad jag skulle säga men fick fram att jag väldigt gärna blir deras Au Pair! 
 
Mamman skulle ringa CC och starta processen där avresedatum bestäms och bekräfta att de valt mig som deras nya Au Pair. Deras nuvarande Au Pair slutar den 10:e maj så jag kommer åka till USA den 2:a maj för att gå på CC skola de fyra första dagarna och den 6:e maj flyttar jag in hos värdfamiljen.
 
Jag kan knappt förstå att jag kommer bo i USA I ETT ÅR om tre månader! Det är ju bara sånt man drömmer om att man ska göra. Familjen bor i Katonah (uttalade staden Katt-a-Noah i början tills jag insåg att det var helt fel, haha) som ligger 1h och 24 minuter ifrån New York city med tåg. Om jag jämför med Sverige så tar det samma tid med tåg att ta mig från Jönköping till Alingsås. Familjen består av mamma L (jag vill hålla familjen anonym så använder deras första bokstav i namnet), pappan M, pojke 12 år O och flicka 8 år I. De har även en katt, en leguan (som jag förhoppningsvis inte kommer vara lika rädd för vid årets slut) och en undulat. 
 
Är så himla glad över att vi matchades! Det känns som att någon sprutat in kolsyra i magen och varje gång jag tänker på att jag ska få flytta in och jobba hos dem brusar det upp och jag blir alldeles pirrig. Det är så det känns när det det känns rätt. 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej