Pratade med match två på nyårsafton och fick även träffa deras minsta barn. Intervjun gick bra och denna veckan ska jag få prata med pappan och sonen. Vet dock att det är två andra kandidater som de väljer mellan. Får hålla tummarna helt enkelt. Efter intervjuerna blir jag alltid så nojjig, sa jag något fel, vad tyckte de egentligen och förstod de vad jag sa? Upplever att det är svårt att få fram vem jag verkligen är när jag inte kommunicerar med mitt modersmål.

Fick en nionde match (har haft några fler matcher som jag inte nämnt) som jag bokade intervju med igår klockan fem. Klockan tjugo över mejlade jag och sa att jag är online på Skype och de ville då skjuta fram mötet en timme. Helt okej och sedan när en och en halv timme gått så frågar jag om det är okej att starta mötet, efter det fick jag inget svar. Lustigt! 

Upplever att matchningsprocessen är påfrestande. Jag tycker om att planera och veta vad jag har framför mig men det är omöjligt nu när jag inte ens vet när jag åker. Kommer uppleva en enorm lättnad när jag hittat min värdfamilj! 


Liknande inlägg

1 kommentarer

Emma

06 Jan 2016 14:52

Hej!
Har själv vart au pair, vet hur påfrestande det är under matchningen!
Men det är så värt det i slutändan, lycka till! :D

Svar: Tack så mycket, känns skönt att höra :D Hoppas allt är bra med dig!
Elin

Kommentera

Publiceras ej