Efter att ha läst många au pair bloggar har jag större delen av gångerna blivit frustrerad över hur oorganiserade bloggarna är. Det brukar vara svårt att finna den information jag söker samt kunna följa med i deras process innan de åker som au pair. Jag har därför skapat en kategori vid namn "Ansökningsprocessen" där jag kommer att lägga upp allt som rör just processen innan jag kommer till nästa steg; "Matchningsprocessen". Med tiden kommer fler kategorier att komma upp, då det hade blivit rörigt om jag lagt upp alla steg i processen samtidigt. 
 
För att ge er en klar bild över vad jag ska uppfylla i ansökningsprocessen ger jag er en överblick med hjälp av en lista (+ innebär att kravet är uppfyllt, - inte är uppfyllt):
 
Ansökningsprocessen
- Har arbetat in 200 barntimmar
- Fylla i min ansökan hos organinsationen jag ska åka med
   - Filma in en ansökningsvideo
   - Skriva ett personligt brev
+ Ha mitt belastningsregister utskrivet
- Gå på hälsoundersökning
- Gå på ett informationsmöte med organisationen samt intervjuas
+ Har körkort
+ Har gymnasieexamen
 
Organisationen jag ska gå på ett informationsmöte hos är Cultural Care Au Pair, om de accepterar min ansökan är det organisationen jag kommer att åka med. 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej