Kylan hade krypt in och etsat sig fast i benmärgen när jag och min vän gick in till Clarion Hotel Viktoria. Vi blev välkomnade in till det lilla rummet och satte oss vid bordet tillsammans med åtta andra intressenter. Längst fram stod två tidigare au pairer som skulle hålla i mötet med hjälp av en Power Point presentation, men först skulle vi vänta in två andra. Tystnaden var total och jag kände att fnisset var nära, jag har alltid haft lite svårt att inte skratta vid situationer där det är knäpptyst. Mötet satte igång och höll på i två timmar, vi fick information om bland annat förberedelser, vad det innebär att vara au pair och kostnader. Sedan visade en av au pairerna bilder från deras tid som au pair och berättade om hur deras dag kunde se ut. När mötet var klart hade de en individuell intervju med alla, där frågade de om vad vi hade för förväntningar, varför vi vill bli au pairer, allmän information om oss själva (allergier, om vi jobbar, körkort, hur familjen känner att vi åker iväg m.m.) samt några frågor på engelska för att se om vi kan tala språket. Den individuella intervjun var väldigt rolig, det blev många skratt, tror det beror på att vi båda var rätt trötta efter den två timmar långa prestentaionen:
"Har du varit en pyskolog?"
"Haha, nej det har jag inte hunnit bli"
"Haha, har du varit hos en pyskolog menar jag ju? xD"  
 
Så nu är det fritt fram för mig att skicka in min ansökan när jag är klar med den!
 
Det jag har kvar är (+ innebär att kravet är uppfyllt, - inte uppfyllt):
+ Har arbetat in 200 barntimmar (kommer dock vara hos min farmor som är dagmamma för att samla in lite fler timmar med barn jag inte är släkt med)
+ Fylla i min ansökan hos organisationen jag ska åka med
   - Filma in en ansökningsvideo (kommer troligen ske helgen v.50 eller 51)
   + Skriva ett personligt brev 
+ Ha mitt belastningsregsiter utskrivet
- Gå på en hälsounderöskning (Kommer ske i början av december)
+ Har körkort
+ Har gymnasieexamen
 
Det känns riktigt bra! 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej