Var på avdelningen med de större barnen idag. Det är så roligt att vara på förskolan nu när man har lärt känna barnen bättre och vet vad de heter. Tog mig ett tag att lära mig alla namn. Idag byggde vi hus av lego, pysslade med målarfärg och gjorde kungakronor av plus plus bitar. Satt med några barn vid mellanmålet och ett barn tyckte att hans macka var en bläckfisk då det såg ut som att mackan hade två ben (så sött) och vid lunchen var det ett barn som inte ville äta sin soppa. Jag sa att man måste smaka på soppan innan man kan avgöra om den är god eller inte. Barnet tog då upp sin sked med ytterst lite soppa på och sa sedan "Det förvånar mig men den smakade faktiskt mycket bra". Haha de är för roliga ibland! Imorgon börjar jag redan vid sju på morgonen, jag har tidigare i veckan varit där mellan åtta till fyra, så det ska bli roligt att se vad de gör på den tidiga morgontimman. Förövrigt så är det sista dagen på förskolan imorgon, känns lite tungt nu när jag blivit så fäst vid barnen. 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej