Juli börjar närma sig sitt slut, förhoppningsvis även det ihållande regnet. Har älskat min nyinköpta te-mugg från Ikea för ynka fyra kronor. Det händer rätt ofta att jag tar en kopp te på Ikea i deras café och har varje gång älskat muggarnas storlek som finns där. Gissar mig fram att de rymmer en och en halv deciliter, vilket är perfekt om man vill testa på olika te smaker. Den mugg jag köpte rymmer dock två och en fjärdedels deciliter, men det passar mig perfekt till mitt morgon te. Har temuggar från Green Gate men upplever att de är för stora under morgontimmarna och passar bättre när kvällen nalkas. Har även införskaffat mig en ny te klämma från Ica Maxi, min andra från Ikea har tyvärr en tendens att läcka ut lite te mellan springorna, så glädjer mig åt att jag hittat en som håller tätt. Kan även rekommendera honungen på bilden om man gillar honung som är lite mildare i smaken. 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej