Idag landade det ett stort kuvert i brevlådan innehållande information och förberedelser inför mitt år som au pair. Jag har inte riktigt förstått att jag inom ett halvår kommer att bo i ett annat land och det kommer jag nog inte förstå förens jag sitter på planet dit. För att ge er en överblick på vad som kommer att ske nu ger jag er en ny  lista med "att göra saker":

- Skicka in mitt polisregister, hälsodeklarationen, signerad överrenskommelse, slutbetygen från gymnasiet och kopia av mitt körkort.
- Besöka den amerikanska ambassaden för att ansöka om visum. 
- Ansöka om internationellt körkort.
 
...Och hitta en au pair familj :)
 
Det är fler saker som behöver göras men som jag kommer ta upp under tiden. 
 
Jag har avbokat min hälsoundersökning hos vårdcentralen då jag bytt till en annan vårdcentral som har drop in. Om jag hinner med tänkte jag göra min hälsoundersökning nu på måndag och på onsdag kommer jag att delta i en matchningsworkshop online där de guidar oss genom matchningsprocessen; vilka frågor man kan fråga under intervjun med en värdfamilj.
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej