Intervjun med match två har ännu inte skett då vi sköt upp den till den andra januari på grund av att det är mycket som sker nu under jul och nyår. Längtar!

Under tiden har jag fått två nya matchningar (min ansökan är synlig för andra familjer trots att jag fortfarande har kontakt med match två). Den tredje matchen var en familj som jag tog bort direkt, deras profil hade A4 sidor långa regler om vad som gällde i huset och vad de ville att Au pairen skulle göra. Mamman uttryckte sig även direkt i ansökan att hon vill ha saker gjorda på hennes sätt och att hon inte är blyg att säga ifrån. Hade aldrig känt mig trygg i en sådan familj så det blev ett klart nej! 

Match nummer fyra är en familj med tre äldre barn som bor utanför New York. Ska prata via telefon med mamman idag bara för att känna efter, men är nästan helt säker på att match två är den familj jag vill ha som mina värdföräldrar. 

Kommer inte blogga nu under jul och nyår så önskar alla God Jul & Gott Nytt År så hörs vi 2016! 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej