Regnet har kommit tillbaka, likaså den brun-gråa färgen som är första tecknet på växtrikets död för säsongen. Hösten, mörkret och löv i sprakande färger kommer snart som ett brev på posten. Det känns lite mysigt ändå, att kunna krypa ner i en gosig filt, tända ljus, ha en varm kopp te i handen och titta ut på regnet. 
 
Om en vecka börjar jag andra året på Butikschefsprogrammet, minns så väl förra året när jag tog tåget in till Alingsås för att träffa min nya klass, tiden har gått väldigt fort. Känner mig motiverad till andra året, vi ska bland annat läsa kurserna Säljteknik, Företagsledning i butik och Konsumentbeteende. Hur klyschigt det än låter så ska det även bli skönt att komma tillbaka till sina rutiner igen. Jag studerar på distans, det innebär att jag ser föreläsningarna hemma och gör tentamen och seminarierna i Alingsås. När jag är hemma brukar jag gå upp vid åtta, börjar studera vid nio, ta en halvtimmes paus vid tolv och sedan studera fram till fyra eller fem. Beroende på om jag ska jobba under veckan så kan det bli mer studier en dag och mindre en annan. Jag har även införskaffat mig ett gymkort på Friskis och Svettis, tänkte att jag ska gå på gruppträningarna två till tre gånger i veckan för att komma hemifrån. Får se hur det går med tanke på att jag aldrig varit den som tränat frivilligt. I juni nästa år är mina studier på högskolan klara och vad jag har för framtisplaner kommer jag berätta om senare i höst!
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej